1403/2/4
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

واردات ، عرضه ، گارانتی و وارانتی انواع تجهیزات کامپیوتر و شبکه

شرکت سیمیا سیستم یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکتهای ایرانی در حوزه واردات سخت افزار محسوب می شود که شرکتی کاملا خصوصی است و توسط مدیرانی حرفه ای اداره می شود. پس از تاسیس و در یک مدت زمان کوتاه به بزرگترین شرکت تامین کننده قطعات کامپیوتر در سراسر ایران تبدیل شد و با توجه به تعهد خود نسبت به ارائه استانداردهای بالای بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش، مشاوره و پشتیبانی قوی از شرکای تجاری و مشتریان خود، پیشرفت فوق العاده ای به دست آورد.

واردات 1

سیمیا سیستم زیر مجموعه هلدینگ سیمیا نهایت تلاش خود را در حفظ این استقلال به کار گرفته و به نتایج آن ایمان داریم. نتیجه این تلاش، کسب اعتبار و شهرت به عنوان یک شرکت قابل اطمینان در میان شرکت های داخلی و خارجی فعال در بازار سخت افزار می باشد. مدیران شرکت گسترش تجارت تابا همواره بر حفظ بالاترین استانداردهای اخلاق تجاری و یکپارچگی تاکید داشته و همه تعهدات خود را نسبت به شرکای تجاری، مشتریان و مصرف کنندگان ایرانی قطعات سخت افزار انجام داده و به این ترتیب به یکی از قابل اعتمادترین ارائه کنندگان قطعات سخت افزاری بازار کامپیوتر ایران تبدیل شده است.

افتخار ما ایجاد اولین مرکز تحقیقات بازار سخت افزار کامپیوتری ایران به منظور فراهم نمودن مناسب ترین بستر بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش برای برند های معتبر و خوشنام جهانی و همچنین معرفی و ارائه تکنولوژی روز جهانی سخت افزار کامپیوتر به مصرف کنندگان عزیز داخل کشور می باشد.

SimiaSystem CERTIFIED

شرکای جهانی

به جهت حسن عملکرد و اعتبار خود، طی سالیان متمادی به عنوان Gold Partner برند بین المللی Sangoma تایوان در ایران انتخاب شده ایم و هم اکنون نیز نمایندگی رسمی و انحصاری برندهای معتبر در ایران می باشیم و محصولات این برندهای خوشنام را به سراسر ایران عرضه می نمائیم. Yealink ، OpenVox ، AsterisK

SimiaSystem iran map

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

دفاتر خدمات پس از فروش برای رفاه و ارائه سرویس بسیار مطلوب و مناسب برای همه شرکای تجاری و همچنین مشتریان گرامی ما در تهران(پایتخت ایران) و سایر مراکز استانی و شهرهای اصلی ایران مانند مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، آبادان، کرمان، رشت، ساری، یزد و … فراهم کرده ایم، به طوری که در حال حاضر گارانتی طلایی سیمیا جزو برترین گارانتی های خوشنام و قابل اعتماد بازار سخت افزار ایران در بین همکاران تجاری و مصرف کنندگان ایرانی شناخته شده است.

SimiaSystem SUPPORT gold shield

ماموریت

ارائه سرویس های بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش مطلوب برای برندهای خوشنام و معتبر صنایع الکترونیک و کامپیوتری دنیا با تکیه بر پیشرفته ترین اصول بازاریابی و تجربیات ارزشمندمان بیش از یک دهه فعالیت مداوم و موفق، ماموریت اصلی شرکت سیمیا سیستم می باشد.

SimiaSystem Company logos

واردات کالا چگونه انجام می‌شود؟ صفر تا ۱۰۰ مراحل واردات کالا

واردات یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های بازرگانی و تجارت بین‌المللی است. بازار و حتی بخش‌های مختلف تولید به نبض واردات زنده هستند و این امر حیاتی در اقتصاد ایران با موانع خارجی و داخلی زیادی روبرو است. خوشبختانه شرکت‌های متعددی در این حوزه فعالیت می‌کنند و بسیاری از موانع را تسهیل یا به‌کلی برداشته‌اند. در این مطلب به معرفی روند واردات و مراحل انجام این کار می‌پردازیم.

لزوم تجربه و تسلط به قوانین تجارت بین‌‌المللی در امر واردات و صادرات کالا، فعالیت در این زمینه را به حوزه‌ای تخصصی تبدیل کرده است. به‌طورکلی در واقع به‌تمامی کالاهایی که از راه‌های هوایی، زمینی یا دریایی به کشور می‌آیند، واردات گفته می‌شود.
شرکت سیمیا سیستم چه خدماتی برای واردات ارائه می‌دهد:

  • پیداکردن فروشنده خارجی
  • اعتبارسنجی تأمین‌کننده
  • بررسی کیفیت کالا در مبدأ
  • دریافت کالا در کشور مبدأ
  • ترخیص از گمرک
  • خدمات انبارداری
  • تحویل در مقصد
  • عقد قرارداد بین‌المللی
  • حمل دریایی و هوایی

مراحل واردات کالا

در برخی کشورها به دلیل عدم وجود شرایط کافی و نیروی کار متخصص برای تولید برخی کالاها و تکنولوژی‌های خاص کمبودهایی وجود دارد. از همین رو بخش خصوص و دولتی واردات کالا را بهترین گزینه می‌دانند. واردات کالا مراحل بسیاری دارد و کسانی که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند می‌بایست قدم‌به‌قدم تمامی مراحل را به انجام برسانند.‌ واردات کالا را می‌توان به دو مرحله کلی تقسیم کرد. مرحله اول خرید یا تأمین کالای موردنظر است و مرحله دوم پروسه‌های مربوط به ترخیص از گمرک. در این بخش هر دو مرحله را به‌صورت مختصر بررسی می‌کنیم.

واردات 6

مراحله اول: خرید و ارسال کالا

  • نامه‌نگاری و درخواست قیمت
  • تقاضای اطلاعات کالا شامل کاتالوگ و پروفایل فروشنده
  • چانه‌زنی و مذاکره با فروشنده
  • بررسی شرکت تأمین‌کننده
  • نهایی کردن سفارش و گرفتن پیش‌فاکتور (پروفرما)
  • پرداخت هزینه
  • بازرسی کمی و کیفی کالا
  • انتخاب روش حمل
  • بارگیری

مراحله دوم: ترخیص کالا

  • ثبت سفارش
  • اخذ مجوزهای لازم
  • دریافت اعلامیه ورود کالا به گمرکات
  • پرداخت هزینه‌ها شامل حقوق و عوارض گمرکی
  • حمل کالا به انبار پس از ترخیص
  • دریافت کالا

واردات قطعات کامپیوتر و شبکه از چین و دبی

روش اصلی تأمین و واردات قطعات کامپیوتر از چین و امارات است. قطعات کامپیوتر در دسته کالاهای پرسود وارداتی قرار می‌گیرند. قطعات کامپیوتر و شبکه حوزه‌ی گسترده‌ای از محصولات را شامل می‌شود؛ از موس و کیبورد و دانگل گرفته تا پردازنده و سرور. البته قطعات اصلی کامپیوتر که توسط شرکت‌های مهم تولید می‌شوند.

کشور چین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های تجهیزات کامپیوتری و الکترونیکی در دنیاست. این حجم بزرگ صادرات، خبر از کیفیت خوب و قیمت مقرون‌به‌صرفه برای واردات هارد از چین را می‌دهد. پس اگر می‌خواهید سود خوبی از واردات داشته باشید، کشور چین یکی از بهترین گزینه‌هاست.

مراحل واردات کالا را به دو دسته تقسیم بندی می نماییم

بخش اول مراحل مربوط به واردات کالا شامل بازرگانی و نامه نگاری و بخش دوم واردات کالا، ترخیص کالا می باشد

بخش اول مراحل واردات کالا، بازرگانی و نامه نگاری:

نامه های مربوط به درخواست قیمت:

نگارش حرفه ای نامه های بازرگانی به معنی پرورش نامه توسط یک کارشناس حرفه ای مسلط بر زبان انگلیسی و تجارت است.برای درخواست قیمت بهتر است خریدار دقیقا بداند به چه کالایی و با چه مشخصات فنی نیاز دارد و آن را به فروشنده اعلام و درخواست اعلام قیمت نماید.هر صنف و کاری زبان تخصصی حاص خود را دارد  نویسنده باید حداکثر تلاش خود را بکار ببرد تا از واژگان درست و تخصصی و حرفه ای استفاده نماید.

درخواست کاتالوگ و اطلاعات وپروفایل فروشنده:

خیلی اوقات شرکت ها برای ارزیابی طرف مقابل یا کیفیت محصول نیاز به دریافت و ببرسی اطلاعات دارند اینگونه اطلاعات را میتوان از کاتالوگ ، برشور و دیگر ابزارهای لازم جهت بازاریابی و تحلیل محصول و شرکت مربوطه بدست آورد.موضوع این نامه “تقاضای اطلاعات ” requisition upon information می باشد.

چانه زنی قیمت و اخذ تخفیف:

بعد از اعلام قیمت و دیگر شرایط ، طرفین نکات مورد توافق را در سند پروفرم نهایی می کنند،یکی از دغدغه های اصلی و همیشگی خریدار و فروشنده قیمت است.طبیعی است که خریدار بدنبال کاهش قیمت و فروشنده در پی افزایش قیمت است نکته مهم در چانه زنی در باب قیمت نباید قبل از تعیین دقیق کیفیت و مشخصات کالای مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در اینگونه نامه ها بهتر است درخواست تخفیف حتما همراه با دلیل،برهان و تحلیل باشد.

نهایی کردن سفارش:

بعد از بررسی های خریدار و نهایی شدن شرایط اولیه معامله ،فروشنده اقدام به صدور پرفرما اینوویس نموده وبه احتمال بالا قرارداد فروش بین طرفین به امضاء می رسد.

اخذ  پروفرما:

در پرفرما باید شرائط ذیل مندرج و تصریح شده باشد:

  • شماره و تاریخ صدور پرفرما و تاریخ اعتبار آن
  • نام و آدرس کامل فروشنده
  • نام و آدرس کامل خریدار
  • موضوع و مشخصات کامل کالا با شرح کیفی ، کمی ، تعداد ، مقدار،ابعاد، وزن خالص و ناخالص و همچنین ذکر شماره تعرفه گمرکی
  • مبلغ پرفرما با ذکر نوع ارز به تفکیک قیمت واحد ،هزینه بسته بندی و هزینه حمل
  • نحوه تفکیک وظایف و مسئولیت ها بین خریدار و فروشنده بر اساس قوانین اینکوترمز
  • مبدا و مقصد نهایی کالا به شرح بنادر یا محل بارگیری و تخلیه
  • وسیله حمل کالا
  • نحوه پرداخت وجه کالا
  • کشور سازنده کالاCOUNTRY OF ORIGIN

پرداخت بین المللی:

هماهنگی و انتخاب روش پرداخت مورد توافق طرفین و اجرای آن از گام های اساسی تجارت است و نکته مهم در این بخش ترتیب توال انتقال پول و کالاست به بیان دیگر آیا اول خریدار پول را منقل میکند یا اینکه فروشنده کالا را؟ با توجه به شرایط تحریمی بانک های ایران فروشنده های خارجی اکثرا به صورت پرداخت کامل قبل از حمل کالا با تجار ایرانی توافق میکنند.

انتخاب اعتبار اسنادی:

اعتبار اسنادی به تعهدی گفته میشود که از سوی بانک خریدار به بانک فروشنده داده می‌شود.در تجارت بین‌الملل، زمانیکه خریدار از یک کشور و فروشنده از کشوری دیگر برای انجام معامله اقدام کنند، اعتبار اسنادی اهمیت بسزایی پیدا می‌کند.

انتخاب نوع پرداخت: در بحث تبادل کالا با وجه آن ، طرفین درگیر در فرآیند بازرگانی همواره به دنبال بهره گیری از بهترین و ایمن ترین روش هستند.انتخاب رویه مناب برای تبادل وجه با کالا در بازرگانی بین الملل به علت مسائل و گیچیدگی های انتقال پول و کالا اهمیت مضاعف پیدا میکند.عواملی چون فاصله ی کشور ها و روابط دیپلماسی و سیاسی بین کشور ها، مباحث مربوط به حمل و نقل ،تفاوت واحد های پولی و به تبع آن تبدیل واحد های پولی و نوسانات نرخ ارز و استفاده از کانال های انتقال پول باعث شده اند صادرکنندگان و واردکنندگان کالا توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند.

از دید علمی روش های پرداخت با توجه به نقش های طرفین به چهار دسته ی کلی ذیل تقسیم میشوند:

  • انتقالات بانکی و حواله ای
  • پرداخت توسط چک های بانکی
  • وصول اسنادی
  • اعتبارات اسنادی
واردات

هماهنگی برای بازرسی و استاندارد اجباری:

بازرسی یا سرویانس کاربرد متعددی در تجارت بین الملل دارد. در شرکت های مستقل بازرسی که خدمات متنوعی دارند معوملا به عنوان نماینده یا حافظ منافع خریدار ، به بازرسی و کنترل کالا در دامنه های مختلف می پردازند.

  • بازرسی قبل از حمل

جهت اطمینان خاطر خریدار از انطباق کالا با اسناد و تعهدات فروشنده انجام می شود. این نوع بازرسی در ۴ حوزه کمیت، کیفیت، بسته بندی و بارگیری انجام می شود

  • بازرسی حین تولید

معمولا برای کالاهایی انجام می شود که فرایند تولید یا مواد اولیه آن مهم باشد. خریدار مایل است از مواد یا قطعات بکار رفته در کالا با فرایند دقیق تولید آگاه باشد.

  • بازرسی تایید قیمت

 معمولا به درخواست نهادهای مالی انجام می شود. شرکتها با بانکهای تامین کننده مالی، جهت جلوگیری از سوء استفاده متقاضی از ارز ارزان قیمت دولتی با وام های با سود کم، خریدار یا متقاضی را مجبور به انجام بازرسی قیمت می کنند. شرکت بازرسی به هزینه خریدار و طبق دستورات بانک، قیمت کالا را جهت جلو گیری از بیش اظهاری، بازرسی می کنند.

  • بازرسی استاندارد اجباری

 برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری انجام می شود. در صورتی که کالا مشمول استاندارد اجباری باشد، وارد کننده موظف است گواهینامه انطباق با استاندارد از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی اخذ نماید. وارد کننده جهت اخذ مجوز مذکور می تواند کالا را در مقصد مورد بازرسی یا آزمون قرار دهد. یا اینکه کالا را در مباراه بازرسی نماید.

هماهنگی حمل و نقل بین المللی:

بعد از هماهنگی روش پرداخت، نوبت به حمل و نقل و جابجایی کالا می رسد. مسئولیت حمل و نقل با توجه به قاعده انتخاب شده (اینکوترمز) ممکن است با فروشنده یا خریدار باشد. اما در هر صورت فروشنده کالا را به شرکت حمل تحویل می دهد و از شرکت حمل بارنامه یا راهنامه را دریافت می کند. در گام بعد فروشنده، بارنامه یا راهنامه را از طریق بانک (اعتبار اسنادی یا برات) یا شرکت پستی (خرید نقدی یا مدت دار برای خریدار ارسال می کند.

معرفی شرکت حمل: اگر فرض شود که با توجه به روش یا قاعده معامله – حمل و نقل، انتخاب شرکت مربوطه و پرداخت هزینه آن بر عهده خریدار باشد. خریدار باید بعد از هماهنگی با شرکت حمل و انعقاد قرارداد حمل، اطلاعات مربوط به شرکت و زمان حمل را به فروشنده اعلام نماید. قابل ذکر است در قواعد FAS FCA، EXW و FOB حمل و نقل و هماهنگی آن بر عهده خریدار می باشد.

هماهنگی برای تعیین نام گیرنده کالا  در صورت داشتن کارت بازرگانی نام شخص خریدار و در غیر اینصورت اجاره کارت بازرگانی:

در هر صورت باید قبل از حمل کالا تصمیم بگیرد که کالا به نام چه شخصی حمل شود تا در فرآیند ترخیص با کمترین مشکل و در سریع ترین زمان ممکن کالا را ترخیص نماید.

درصورت بروز مشکل نامه نگاری برای اختلاف و شکایت و در صورت رضایت نامه  نگاری در خصوص اخذ نمایندگی.

بخش دوم مراحل واردات کالا، ترخیص کالا:

  • انجام ثبت سفارش
  • دریافت مجوزهای لازم
  • دریافت اصل اسناد حمل از فروشنده
  • پیگیری رسیدن کالا به گمرکات و دریافت اعلامیه ورود
  • دور اظهاری
  • پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و سایر هزینه های مرتبط با ترخیص کالا
  • حمل کالا به انبار پس از ترخیص

و در نهایت:

پیگیری های گمرکی کالای وارد شده شامل:

  1. پیگیری اسناد در دفاتر تعرفه و ارزش جهت اختلافات تعرفه ای و تفاوت ارزش(کسر دریافتی ویا بیش بود ارزش)
  2. تعیین تعرفه(انوانتر) در دفتر تعرفه گمرک ایران بصورت کتبی
  3. ثبت ارزش صادراتی کالا در سی دی ارزش گمرک ایران
  4. پیگیری و اخذ مجوزهای وارداتی و صادراتی ، اختلافات در واردات کالا و ممنوعیتهای گمرکی،در دفاتر واردات و صادرات
  5. شرکت در کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی و اخذ نتیجه نهایی
  6. شرکت در کمیسیون تجدید نظر

قوانین واردات کالا

برای تجارت و امور بازرگانی نیازمند کسب اطلاع از قوانین داریم. خصوصاً اینکه قوانین و مقررات این حوزه با توجه به نیازهای روز و اتفاق های مختلف بروز رسانی می شود.

برخی از این قوانین جز قوانین پایه می باشد و بخش دیگر جز آیین نامه ها و بخشنامه های اجرایی محسوب می شوند. اطلاع از قوانین کمک زیادی به آشنایی با واردات کالا می کند. یک واردکننده باید نسبت به دو دسته قوانین بالا آشنایی داشته باشد.

قانون مقررات صادرات و واردات کالا 

قانون مقررات صادرات واردات کالا یکی از اصلی‌ترین قوانین پایه‌ای مربوط به تجارت بوده که در سال 1372 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

مطالعه این قانون برای تمام فعالان حوزه تجارت الزامی بوده که شامل 24 ماده مختلف است. این قوانین به بیان کلیات و خط‌ قرمزهای کلی پرداخته است.

آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات کالا 

این آیین‌نامه ( قانون مقررات صادرات واردات) در راستای قانون فوق و در سال 1373 توسط هیئت وزیران به تصویب رسیده است. آیین‌نامه مذکور در 46 ماده تنظیم شده و دارای نکات اجرایی مختلفی در خصوص مراحل واردات کالا یا صادرات آن می باشد.

قانون و آیین‌نامه امور گمرکی

قانون امور گمرکی نیز در سال 1390 توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که حاوی نکات ارزشمندی در خصوص فرآیندهای گمرکی است.

کتاب مقررات صادرات و واردت کالا 

این کتاب حاوی نکات اجرایی بسیار زیادی در خصوص واردات و صادرات کالاهای مختلف و تعرفه‌های مرتبط با آنها می باشد. این کتاب  هر سال بروزرسانی شده و توسط سازمان توسعه تجارت منتشر می‌شود.

بخشنامه‌های اجرایی

بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی جزء مهم‌ترین قوانین واردات کالا محسوب می‌شوند که شما را با جزئی‌ترین و بروزترین مقررات این حوزه آشنا می‌کند. برای اطلاع از این بخشنامه‌ها باید به صورت روزانه اخبار و اطلاعات مربوط به تجارت و واردات کالا های مختلف را بررسی کنید.

واردات سیمیا سیستم

واردات کالا و مراحل آن

به سه صورت انجام می‌شود:

واردات کالا به صورت زمینی، هوایی یا دریایی برای ایران انجام می‌شوند. این مدل واردات شامل کالاهایی می‌شود که شرکت‌های سازنده آن مشمول تحریم نیستند و می‌توانند کالا را مستقیما به ایران ارسال کنند.

به دلیل تحریم‌های ایران کالاها نمی‌توانند مستقیما وارد ایران شوند. کشورهای اروپایی، برخی از شرکت‌های چینی، شرکت‌های کره‌ای و… شامل این شرکت‌ها می‌شود.

تقاضای مشتری در واردات کالا از گمرک

با توجه به شرایط تحریم، برخی افراد قادر به خرید کالای خود از کشورهای دیگر برای واردات کالا نیستند. این مشتریان نیز به دو گروه تقسیم می‌شوند.

گروه اول محصول خود را می‌شناسند و هم نوع برندی که در دست دارند و نمی‌توانند آن را خریداری کرده و وارد ایران کنند.

در گروه دوم کسانی هستند که فقط نوع کالایی را که قصد وارد به ایران دارند را شناسایی کرده و می‌شناسند و انواع برندها و کشورهای تولید کننده آن کالا را نمی‌شناسند.

برای مثال برای توضیح گروه اول می‌توان به این نکته اشاره کرد که مشتری طبق وقت قبلی به صورت حضوری در دفتر ما حضور خواهد داشت.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
سیمیا سیستم
سیمیا سیستم

ورود به سیمیا سیستم

سیمیا سیستم

ثبت نام در سیمیا سیستم

سیمیا سیستم

فراموشی رمز عبور